بیم دتکتور

بیم دتکتور

شیشه های ضد حریق :

شیشه های ضد حریق با تکنولوژی نانو چیستند و چگونه دارای این خاصیت ویژه شده اند؟

نانو شیشه های ضدحریق با داشتن ذرات نانو ذرات سیلیسیک گرمازا (نانو سیلیکا) و با بزرگی تنها هفت نانو متر هستند و به دلیل نسبت سطح به حجم زیاد به شدت فعال می باشند. بسته به زمان مطلوب مقاومت در برابر آتش این مواد تاثیر گذار پرکننده را در میان یک یا چند لایه شیشه جا می دهند .این لایه افزوده شده به شیشه برای مقاومت در برابر آتش هیچ اثری از مه گرفتگی،درخشش،رگه دار شدن یا ترک خوردن ندارد وبه خاطر همینکاملا شفاف و غیر قابل مشاهده است.
از مزیت های شیشه های ضد حریق نانو سیلیکا می توان به سبکی وزن آن ها و ویژگی های اپتیکی مناسب،عایق بودن صوتی و مدت زمان زیاد مقاومت در برابر آتش(در حدود ۱۲۰ دقیقه با دمای ۱۰۰۰درجه) نام برد.
ساز و کار این گونه شیشه ها اینگونه است که به هنگام بروز آتش سوزی ، لایه مقاوم در برابر آتش به فرمی شبیه فوم منبسط شده و علاوه بر آتش از تشعشع حرارت نیز پیشگیری می کند و به این شیوه از انتشار و گسترش آتش سوزی جلوگیری می کند و مسیر های فرار را برای کاربران ساختمان و همچنین آتش نشان ها ایمن می کند. به علت نسبت سطح به حجم زیاد به شدت فعال هستند. بسته به زمان مطلوب مقاومت در برابر آتش این مواد تاثیر گذار پرکننده را در میان یک یا چند لایه شیشه جا می دهند .این لایه افزوده شده به شیشه برای مقاومت در برابر آتش هیچ اثری از مه گرفتگی،درخشش،رگه دار شدن یا ترک خوردن ندارد و از این رو کاملا شفاف و غیر قابل مشاهده است. از مزیت های شیشه های ضد آتش نانو سیلیکا می توان به سبکی وزن آن ها و ویژگی های اپتیکی مناسب،عایق بودن صوتی و مدت زمان زیاد مقاومت در برابر آتش(در حدود ۱۲۰ دقیقه با دمای ۱۰۰۰درجه) نام برد. ساز و کار این گونه شیشه ها اینگونه است که به هنگام بروز آتش سوزی ، لایه مقاوم در برابر آتش به فرمی شبیه فوم منبسط شده و علاوه بر آتش از تشعشع حرارت نیز پیشگیری می کند و به این شیوه از انتشار و گسترش آتش سوزی جلوگیری می کند و مسیر های فرار را برای کاربران ساختمان و همچنین آتش نشان ها ایمن می کند.

شیشه های محافظ در برابر آتش نیز یکی دیگر از دستاوردهای فناوری نانو در صنعت شیشه است. در زمینه مقابله با آتش، همیشه برای شیشه چند نکته منفی وجود دارد و آن شکنندگی، شعله ور شدن و نشر دود ناشی از ذوب شیشه در هنگام وقوع حریق است. با استفاده از نانو ذرات، می توان شیشه های ضدحریق به وجود آورد که در اثر حرارت، یک پوشش اسفنج مانند (لایه ای مات) را تشکیل میدهند و از شکستن شیشه جلوگیری می شود. این شیشه ها در مقایسه با نمونه های قبلی تقریباً ۵۰ درصد سبکتر هستند و اثرضدحریق آنها ۲ برابر بیشتر است

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *