– چرا ۹۵ درصد سیستم های اعلام حریق اجرا شده خاموش هستند؟
– چرا هر روز شاهد خاموش شدن تعدادی بیشتری از سیستم های اعلام حریق هستیم؟
– چند درصد از این سیستم های اجرا شده به درستی کار می کنند؟
– چرا نگهداری و حفظ یک سیستم اعلام حریق دشوار است؟
 ناپیداری سیستم اعلام حریقبه نظر شما مشکل از کجاست؟ چرا برای سیستمی که این همه زحمت و هزینه برای طراحی و اجرا و راه اندازی آن شده است چنین اتفاقی باید بیافتد؟

در سال های اخیر با گسترش ساخت و ساز و تصویب مقررات ملی ساختمان، استفاده از سیستم اتوماتیک اعلام حریق افزایش چشم گیری یافته است. در حال حاضر تمامی ساختمان های ۵ سقف به بالا نیاز به سیستم های اتوماتیک اعلام حریق دارند.  لزوم کسب تاییدیه های مرتبط باعث شده سالانه بالغ بر میلیاردها میلیارد تومان صرف هزینه خرید و راه اندازی انواع سیستم اعلان حریق در پروژه های مختلف کشور شود. اما معمولا اکثر سیستم ها پس از یک، دو و یا نهایتا سه ماه پس از نصب و راه اندازی به علت عدم کارایی مناسب توسط مالکین و صاحبان صنایع خاموش و بلااستفاده می مانند. در این مقاله قصد داریم ضمن شناخت علل ناپایداری سیستم های اعلام حریق راه کار مناسبی را جهت رفع این معضل ارایه دهیم.

 نا پایداری سیستم اعلام حریقاولین مساله ای که به ذهن می رسد تعمیر و نگهداری سیستم های اعلان حریق است که به درستی انجام نمی شود و یا اصلا انجام نمی شود. پس شاید اولین قدم در انتخاب صحیح، برگزیدن سیستمی با پایین ترین نیاز به تعمیر و نگهداری باشد. اما آیا تمام علت مربوط به عدم تعمیر و نگهداری صحیح است؟
اجازه بدهید دقیقتر و از ابتدایی ترین مراحل بررسی کنیم!

۱-    طراحی سیستم
۲-    انتخاب و خرید تجهیزات مناسب
۳-    نصب سیستم اعلام حریق
۴-    راه اندازی و تست سیستم
۵-    تحویل سیستم و آموزش به نفرات 
۶-    تعمیر و نگهداری سیستم
۷-    آلارم های کاذب

ادامه دارد…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *