بیم دتکتور

بیم دتکتور

امسال ۲۲۸ هکتار از جنگل‌ها و مراتع کرمانشاه طعمه حریق شد

آتش سوزی جنگل جنگل زدایی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: امسال ۲۲۸ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان طعمه حریق شد

به گزارش خبرنگار ایسنا، سرهنگ عباس بهاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه ساله از ماه های خرداد تا آبان شاهد وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی استان هستیم، گفت: امسال بیش از ۳۵ فقره حریق در استان کرمانشاه رخ داد.

 بهاری سطوح دچار حریق طی سال جاری را حدود ۲۲۸ هکتار اعلام کرد که نسبت به سال گذشته کاهش ۶۶ درصدی داشته و افزود: بیشترین حریق در منابع طبیعی شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب و گیلان غرب رخ داد.

وی با بیان اینکه عوامل زیادی حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را به وجود می آورند، گفت: عامل بیش از ۹۸ درصد حریق ها عامل انسانی است.

 بهاری افزود: ۶۵ دردصد حریق ها به دلیل حضور گردشگران در عرصه‌های منابع طبیعی و غفلت آنها از اطفای کامل آتش هایی که روشن می کنند، رخ می دهد.

وی در ادامه با اشاره به بحرانی بودن ارتفاعات سرکش و قلاجه در استان کرمانشاه از حیث وقوع حریق، اظهار کرد: برای کنترل سریع حریق در این نقاط دو جاده دسترسی احداث شده تا دسترسی سریع به این نقاط را در زمان بروز حریق داشته باشیم و کمتر نیاز به استفاده از هلی کوپتر برای اطفای حریق باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *