7

محافظت از کابل

کابل از سطح زمین تا ارتفاع ۲m باید توسط فلزی در برابر ضربات فیزیکی و صدمات ناشی از جویدن حیوانات محافظت گردد.
محافظت از کابل اعلام حریق
محل نصب تجهیزات اعلام حریق
آژیر و فلاشرها باید در ارتفاعی بیشتر از ۲m از سطح زمین قرار گیرند و فلاشرهای موجود در یک فضا باید از لحاظ نواخت فرکانسی، همزمان باشد.

نصب تجهیزات اعلام حریق

محل نصب شستی اعلام حریق
محل قرارگیری شستی های اعلام حریق مطابق با استاندارد در ارتفاع (۱٫۴m (+/-200mm از زمین می باشد. شستی اعلام حریق باید در معرض دید بوده و ۱٫۵cm با سطح دیوار فاصله داشته تا از زوایای مختلف قابل دید باشد.
نصب شستی اعلام حریق
موقعیت مکانی شستی
• تمامی راه های خروج از داخل طبقات به راه پله ها، در کنار درب ها و داخل طبقات 
• تمامی راه های خروج منتهی به فضای آزاد و آخرین خروجی منتهی به پلکان فرارشستی اعلام حریق

حداکثر فاصله تا شستی اعلام حریق
در فضای تحت پوشش سیسستم های اعلام حریق نباید فاصله بین فرد تا نزدیکترین شستی اعلام حریق از ۴۵m بیشتر باشد؛ البته در فضاهایی با ریسک بالای حریق این فاصله باید ۲۵m باشد.شستی اعلام حریق

انتخاب دمای دتکتور حرارتی 
برای انتخاب دتکتورهای حرارتی باید به این موضوع توجه داشت که دمای انتخابی برای دتکتور حداکثر باید ۲۹ درجه سانتی گراد بیشتر از میانگین دمایی که اتاق در طول روز دارد باشد و یا حداکثر ۴ درجه سانتی گراد بیشتر از بالاترین دمای آن اتاق در طول روز باشد.
دمای دتکتور حرارتی
پوشش دتکتور دودی 
شعاع پوشش دهی دتکتورهای دودی حداکثر ۷٫۵m است و برای جلوگیری از بوجود آمدن نقاط کور، محدوده پوشش دتکتورها باید با یکدیگر همپوشانی داشته باشد. لذا فاصله بین دو دتکتور دودی ۱۰٫۶m و فاصله هر دتکتور تا دیوار ۵٫۳m در نظر گرفته شود. دتکتور دودی مساحت ۱۱۲m2 را پوشش می دهد.
دتکتور دودی
پوشش دتکتور حرارتی
شعاع پوشش دهی دتکتور های حرارتی حداکثر ۵٫۳m است و برای جلوگیری از بوجود آمدن نقاط کور، محدوده پوشش دتکتورها باید با یکدیگر همپوشانی داشته باشد . لذا فلصله بین دو دتکتور حرارتی ۷٫۵m و فاصله این دتکتور تا دیوار ۳٫۸m در نظر گرفته شود. دتکتور حرارتی مساحت ۵۶٫۳  m2  را پوشش می دهد.

پوشش دتکتور حرارتی

فاصله بین دتکتورهای دودی
در راهروهایی با عرض کمتر از ۲m فاصله مجاز بین دتکتورهای دودی به ۱۵m افزایش می یابد و دیگر نیازی به همپوشانی محدوده پوشش دتکتورها با یکدیگر وجود ندارد . راهروهایی با عرض بیشتر از ۲m را مانند فضاهای عادی طراحی باید کرد.

ادامه دارد…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *