بیم دتکتور

بیم دتکتور

هوشمندسازی همه خدمات امدادی در کلان شهرها اجتناب ناپذیر است.

اصفهان – ایرنا – مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان در اصفهان گفت : هوشمند و یکپارچه­ سازی خدمات سازمان های امداد رسانی از قبیل آتش‌ نشانی، اورژانس و مرکز مدیریت بحران در کلان شهرها نیازی اجتناب ناپذیر است.

منصور بشیرنیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هماهنگی بین سازمان های امدادرسان در شهرهای بزرگ و کلان شهرها به وسیله سامانه های الکترونیکی یکی از ضرورت ها برای رسیدن به شهر هوشمند است.
وی با بیان اینکه این سامانه ها تاکنون در شهرهای بزرگ کشور به صورت پراکنده و جزیره ای به وسیله سازمان های امداد رسان استفاده شده است، افزود: یکپارچه و هماهنگ کردن این مراکز به وسیله یک سامانه واحد، کار پیچیده یا عجیبی نیست و تحقق آن نیاز به فرهنگ سازی، حرکت مسئولان به سمت به کارگیری چنین ابزارهایی و حمایت سرمایه گذاران دارد.
بشیرنیا که شرکت متبوع وی در زمینه اتوماسیون ابزار دقیق و طراحی سامانه های هشدار دهنده فعالیت می کند، گفت : امروزه می توان از طریق پروتکل‌های اینترنت اشیا، جزییات حادثه ها و مشخصات مکان و اشخاص حادثه دیده را به مرکز امداد ارسال کرد تا گروه­ های امدادی با اطلاعات دقیقی که دریافت کرده اند، عملیات امداد را مدیریت کنند.
اینترنت اشیاء (IoT )، فناوری پیشرفته ای است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده از طریق شبکه‌های ارتباطی، اعم از اینترنت یا انواع دیگر فراهم می‌ شود. از کاربردهای اینترنت اشیاء می‌توان به شهر هوشمند، سامانه هوشمند مدیریت حمل و نقل، خانه‌های هوشمند، مدیریت انرژی، مدیریت بحران و سلامت الکترونیک اشاره کرد.
این کارشناس کاهش زمان امداد رسانی و خسارت های جانی و مالی حوادث، اطلاع فوری از حادثه، پایش بر خط (آنلاین) عملکرد سامانه های هشدار دهنده، ثبت آماری حوادث و جمع‌ آوری اطلاعات بحران در بازه­های زمانی و یکپارچه‌ سازی همه خدمات ایمنی و اورژانس شهری را از مزایای استفاده از چنین سامانه هایی عنوان کرد.
بشیرنیا با اشاره به طراحی سامانه مدیریت حوادث توسط شرکت متبوع خود گفت : این سامانه در بخش صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی در عسلویه و در بخش شهری در آتش نشانی شهر درچه از توابع شهرستان خمینی شهر اصفهان به کار گرفته شده است.
وی افزود: در این سامانه، درخواست امداد و اطلاع از وقوع حادثه ها و رخدادها از دو طریق برنامه های کاربردی تلفن همراه و فرستنده­های بی‌سیم و بدون نیاز به تماس تلفنی به مراکز فوریتی امدادی ارسال می­ شود.
این کارشناس با اشاره به اینکه ۹ کانال ارتباطی در این سامانه تعریف شده است، ادامه داد: این سامانه زمان امداد رسانی به حوادث را حدود ۳۰ درصد کاهش و اطلاع به موقع از حوادث را تا ۷۰ درصد افزایش می دهد.
بشیرنیا با بیان اینکه مذاکره هایی با شهرداری اصفهان به منظور استفاده این سامانه صورت گرفته است، تصریح کرد : سامانه های هشدار دهنده تولید داخل قابلیت استفاده در سطح ملی را دارند که مسئولان باید به سمت استفاده از آنها گام بردارند.

 لینک دانلود خبر:

http://www.irna.ir/esfahan/fa/News/83094232

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *