پوشش ها و رنگ های مقاوم در برابر حریق چه کاربردی دارند؟

پوشش ها و رنگ های مقاوم در برابر حریق
رنگ های مقاوم در برابر آتش و یا سایر مصالح ساختمانی مقاوم در برابر آتش، در سال های اخیر در ساختمان های اداری، سالن های ورودی، پارکینگ ها، ساختمان های عمومی و ساختمان های دولتی در بسیاری از کشورهای جهان اجباری شده است. 
به عنوان مثال در استرالیا این پوشش ها در پل بندر سیدنی و گالری ملی ویکتوریا مورد استفاده قرار می گرفته است. در صورت وقوع حریق، یک رنگ های مقاوم در برابر آتش، طول عمر تخلیه ساختمان را تضمین می کند و همچنین زمان اضافی برای اعزام آتش نشانان برای رسیدن به محل فراهم می سازد. همچنین سبب حداقل آسیب به ساختمان می گردد.
رنگ های مقاوم در برابر آتش، به طور کلی، دارای مزایای زیر است:
حفاظت طولانی مدت و افزایش عمر ساختمان برای چندین دهه و افزایش سطح مقاومت در برابر ضربه در گذر زمان
حفاظت از سازه در برابر آتش تا ۱۲۰ دقیقه؛ مطابق با استانداردهای انگلیس، اروپایی و بین المللی 
مناسب برای زیربناهای مختلف؛ رنگ های مقاوم در برابر آتش بسته به نوع و برندهای بر روی چوب، فولاد، بتن، پارچه و پلاستیک قابل اجرا است.
پوشش رنگ های مقاوم در برابر آتش را می توان قبل یا بعد از ساخت و ساز اجرا نمود.
در هنگام استفاده از رنگ های مقاوم در برابر آتش عوامل متعددی وجود دارد که انتخاب شما را تحت تاثیر قرار می دهد مانند نوع ساختمان، حداقل زمان حفاظت آتش سوزی مورد نیاز (۳۰، ۶۰، ۹۰، ۱۲۰ دقیقه) و بسترهای مختلف که نیاز به یک روش خاص بسته به نوع سطح را تعیین می کنند. به عنوان مثال محصول و کاربرد پوشش مقاوم در برابر آتش برای چوب متفاوت از فولاد است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *