اعلام حریق,مهارآتش سوزی كارخانه الیاف

ماواقعا متاثر می شویم که این اخبار را مشاهده می کند وقتی میبیند هموطنان عزیز دچار خسارت جانی و مالی میشوند.میتوان با تجهیز ساختمان و حتی منزل خود (به سیستم اعلام حریق ، اطفاء حریق، دتکتور دودی ،آژیراعلام حریق ، آژیراطفاء حریق ، پنل اعلام حریق ، پنل اطفاء حریق ، شستی اعلام حریق ، شستی اطفاء حریق) میتوان از بروز آتش سوزی و خسارت جانی و مالی خود را محافظت نمود.

یک كارخانه تولید الیاف درجاده ورامین  درکام آتش فرورفت که برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی، آتش نشانان دو ایستگاه تهران و نیز آتش نشانی قرچک رهسپار محل حادثه شدند.

به گزارش پایگاه خبری ۱۲۵، وقوع این حادثه  طی تماس تلفنی كارگران كارخانه تولید الیاف به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های ۸۶، ۱۲۱، یک دستگاه تانكر ۱۴ هزارلیتری حامل آب و همچنین آتش نشانی قرچك به جاده ورامین، جاده گل تپه كبیر روانه شدند.
جعفر شكرانه مهربانی رئیس ایستگاه ۸۶ آتش نشانی تهران که به اتفاق نیروهای عملیات در محل حادثه حاضر شده بود، گفت: یک كارخانه تولید الیاف به وسعت ۳ هزار متر مربع كه بالغ بر۴۰۰ متر آن مسقف و مملو از الیاف و دستگاه های تبدیل پارچه به الیاف بود، طعمه آتش سوزی شد و هرآن نیز امکان داشت به نقاط دیگر كارخانه سرایت کند.
وی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله با قطع برق و گاز كارخانه و با رعایت اصول ایمنی با استفاده از لوله های آبدهی از چندین جناح به مبارزه با شعله های آتش پرداختند و نگذاشتند به اطراف گسترش پیدا کند.
شکرانه مهربانی با اعلام این که دراین حادثه به هیچ یک از کارگران کارخانه آسیب جانی نرسید، درمورد علت این حادثه ابراز داشت: آتش سوزی براثر انتقال حرارت از دستگاه ها به پارچه های مجاورآن بوقوع پیوست و با توجه به وجود موادقابل اشتعال فراوان در محل، شعله های آتش به سرعت گسترش یافت.
رئیس ایستگاه آتش نشانی با اشاره به این که تحقیقات بیشتر درخصوص این حادثه توسط نیروهای آتش نشانی منطقه درحال انجام است، تاکید کرد: آتش نشانان پس از خاموش کردن کامل این آتش سوزی، توصیه های ایمنی لازم از جمله رعایت فاصله مناسب الیاف ها با دستگاه ها در حین كار و نیز چیدمان اصولی بسته بندی ها را به مالك و کارگران گوشزد کردند
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *